نام تکنیک: برد_برد

✍️این تکنیک دو مرحله دارد.زمانی که از شما انتقاد می شود، ابتدا کاری کنید که او پیروز شود و سپس در ادامه شما پیروز شوید. یعنی:برد_برد.

مثال یک
زن(انتقاد):چرا میوه خراب خریدی؟
مرد: راست میگی خوب نیستن، برای اومدن خونه عجله داشتم نتونسم برم از جای خوب بخرم.

✅توضیح: مرد در مرحله اول خودش را مقصر نشان داد(برد زن) و  در مرحله دوم در دفاع از خود استدلال آورد(برد مرد). یعنی:برد_برد.

مثال دو
مرد(انتقاد): چرا لباس رو سوزاندی؟
زن: وای ببخشید، بی دقتی کردم، خیلی باید مواظب می بودم، ببخشید. البته اتو هم خراب شده و باید تعمیر بشه و قرار شد که یک اتوی نو بخری یا اینکه تعمیر بشه که فراموش کردی. چندین بار تذکر داده بودم در این باره.

✅توضیح: زن در مرحله اول مرد را برنده نشان داد، اما در مرحله دوم از خود دفاع کرد. یعنی برد_برد.

مثال سه
مرد(انتقاد):چرا اینقدر دیر آمدی؟
زن: ببخشید، خیلی دیر شد، همش ناراحت بودم و فکر تو بودم که دیر نشه.اما واقعا خیابان شلوغ بود و توی ترافیک گیر کردم و قبلش هم توی نانوایی زیاد معطل شدم.

✅توضیح: زن در مرحله اول مرد را برنده می کند و سپس خودش را برنده نشان می دهد. یعنی برد_برد

دکتر محمدرضا خدابخش