با آنکه محبت شوهرم نسبت به من کم شده است  انتظارات خودم را نادیده گرفته‌ام و خواسته‌های او را اجابت کرده‌ام، اما با این حال همیشه متهم به بی‌عاطفه بودن و نامهربانی هستم، معمولاً ناسازگاری می‌کند و مشاجره‌ای راه می‌اندازد این وضعیت موجب ناراحتی‌ام شده است.
علت باج دادن بسیار شما به چه دلیل است؟
چرا قاطعانه عمل نمی‌کنید ! این حالت شما حالت رخوت و یکنواختی در همسرتان ایجاد می‌کند و او را منبع قدرت و اقتدار می‌شناساند. اندکی از این موضع پایین آیید و درخواست‌های خود را در عین مهربانی، قاطعانه بیان کنید. 
سکوت و گذشت همیشه خوب نیست، به هنگام بروز مشکل موقعیت‌تان را تغییر دهید و در مقابل رفتارهای تکراری او بی‌توجهی نشان دهید. گاهی بحث، به معنای مرا ببین است، پس برای ترک رفتار اشتباه بهتر است آن رفتار را نبینید و فقط با یک اشاره و ابراز ناراحتی از کنار آن بگذرید. 
اما در فرصتی که منطقی است و گوش شنوا دارد انتظارات خود را بیان کنید؛ باز اگر موجب ناراحتی شد ختم مسأله کنید و ادامه ندهید، بی‌شک بی‌توجهی کردن، تنبیهی بزرگ برای ایشان معنا می‌شود. اگر چه لازم است در مقابل رفتارهای مثبت همسرتان، هرگز بی‌تفاوت نباشید.
ابراز احساسات کنید و برای با هم بودن تلاش کنید؛ نترسید غرورتان زیر سؤال نمی‌رود بلکه رفع کدورت می‌شود و زندگی‌تان دوام می‌یابد. 
حتی زمان‌هایی که با بی‌لطفی همسرتان مواجه می‌شوید به جای ناراحت شدن، رفتاری متضاد داشته باشید در آغوشش بگیرید، موهایش را نوازش دهید و... زیاد اصرار به ادامه ارتباط نداشته باشید فقط ارتباط گرمی که حس مثبت انتقال می‌دهد، کافی است.
در ابراز عشق به دانسته‌های خود اکتفا نکنید بهتر است به طور مستقیم از او بپرسید چه نوع ابراز محبتی را دوست دارد!
علاقه‌مندی‌های همسرتان را بدانید و برای خوشحال کردن او دست به کار شوید. شاید گفتار شیرین و پیامک‌هایی که بوی رفاقت و دوستی می‌دهند باعث تحریک عاطفه همسرتان شود. 
دکتر محمدرضا خدابخش