۷۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تغییر مثبت!

بعضی از انسان ها مهارت کافی در کنترل احساسات خود ندارند 

با کوچک ترین تلنگر بهم می ریزند 

با ساده ترین حرف ها و اتفاق ها عصبانی می شوند 

برداشت های منفی از صحبت های اطرافیان از خصوصیات اصلی آنهاست

احساساتی از قبیل خوشحالی زیاد و ناراحتی زیاد واکنش غیر عاقلانه ای را از آنها بروز می دهد 


محیط پیرامونشان امن نیست 

بی جهت و بدون قصد قبلی روز خود و همراهان را خراب می کنند 

از صبر بدور هستند

شتاب زده فکر می کنند

شتاب زده عمل می کنند

و با سرعت هم پشیمان می شوند 

و از این رفتار،خودشان بیشتر ناراحت می شوند و همین ناراحتی از خودشان باعث خراب شدن لحظات خوش زندگی خود و اطرافیانشان می شود 

بحران قسمت اعظم زندگی آنها را تشکیل می دهد 


بر این باورند که هیچ چیز درست نمی شود  

بر این باورند که درد عظیمی همیشه بر دوششان خواهد بود 

تقدیر را پذیرفته اند 

و مدام در افسردگی و بد اخلاقی خود غوطه می خورند 

نه در مراسم خوشی ها شرکت می کنند 

نه در گردش های روزانه 

ونه موسیقی شاد گوش می کنند 

و مهمتر این که درد خود را می دانند اما هیچ درمانی را نمی پذیرند 

اگر سرما بخورند نزد پزشک می روند 

اما اگر روحشان و روانشان رو به مرگ باشد فقط تحمل می کنند و روز خوش خود و اطرافیان را خراب می کنند .


موسیقی شاد گوش کنید 

به بهانه مختلف مهمانی بگیرید 

بخندید و برای دیگران لطیفه بگویید 

کتاب های انرژی بخش بخوانید 

و بدانید 

تغییر محل زندگی 

تغییر افراد پیرامون 

تغییر کار

و هر تغییر دیگری 

نمیتواند شما را شادتر کند 


مگر اینکه از درون بپذیرید که سهم شما از زندگی  شاد و خوشبخت بودن است.

و بجای شمردن بدبختی ها 

و تمرکز بر بد اخلاقی ها 

پذیرش خود را بالا ببرید و روی خوبی ها و شادی ها و خوشبختی ها که خیلی هم زیاد هستند تمرکز کنید 


۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۰:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

با دلزدگی زناشویی چه کنیم؟




چرا دلزدگی پیش می‌آید؟

🔒توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه:

مگر می‌شود، یک شبه ره صد ساله را طی کرد؟ زندگی قدم به قدم پیش می‌رود و پیشرفت می‌کند، وقتی توقعات شما آنقدر بالا باشد که همسرتان توانایی برآوردن آنها را نداشته باشد طبیعی است که با دیدن واقعیت دلزده شوید. یادتان باشد، وقتی توقعاتتان فضایی می‌شود، ازدواج با هر کسی و در هر شرایطی محکوم به دلزدگی خواهد بود.

🔒 گذشتن از مرحله هیجانات:

شروع زندگی، زیر یک سقف، پر از تازگی و هیجان است، زن و شوهر دوست دارند همدیگر را غافلگیر کنند، به همدیگر هدیه دهند و اتفاقات تازه را با هم تجربه کنند، اما با گذشت زمان، خود به خود این هیجانات هم کمی تعدیل می‌شود، به همین دلیل سکوت مردها دلیلی بر بی‌احساسی و محبت نکردن زن‌ها دلیلی بر نامهربانی تلقی می‌شود.

🔒 نگفتن احساسات به یکدیگر:

اگر قرار بود چشم و ابروها حرف بزنند پس دیگر چه نیازی به زبان بود؟ بسیاری از زوجین از گفتن احساسشان، خودداری می‌کنند و هنگامی که دلیلش را جویا می‌شویم، می‌گویند: «خودش باید می‌فهمید!» اگر سبک زندگیتان این گونه است که به جای سخن گفتن، به دنبال کشف حرف‌های همدیگر هستید، زودتر از آنچه فکر می‌کنید سوء تفاهمات گوناگون، شما را مجبور به دلزدگی می‌کند.

🔒 ذهن‌خوانی نکنید:

ذهن‌خوانی یعنی شما راجع به افکار و احساسات دیگران فرضیه‌ای منفی بسازید و با هر حرکت یا حرفی، فرضیه خود را پر و بال بدهید. تمرین کنید که برداشت‌های خودتان را به دیگران نسبت ندهید و به جای آنها فکرنکنید.

🔒 نخواهید که ذهنتان را بخواند:

نخواهید که همسرتان از خط و خطوط چهره، از تن صدا یا از لابه‌لای حرف‌هایتان کشف کند که دقیقا چه منظوری دارید. ابراز کردن درخواست‌های بدون ابهام و واضح خیلی آسان‌تر از حل کردن معمایی است که اگر حل نشود، فاصله بین شما را بیشتر می‌کند.

🔒 خودتان رابطه را تازه نگه دارید:

ماه‌های اول ازدواج همه چیز تازه و هیجان‌برانگیز است و این طبیعی است که پس از مدتی زندگی برایتان ساده و تکراری جلوه کند، بنابراین با گذشت زمان، بهتر است یاد بگیرید چطور آن هیجان و تازگی را خودتان به زندگی‌تان تزریق کنید. سفر رفتن، هدیه دادن به هم، غافلگیر کردن یکدیگر و... می‌تواند به تازه ماندن رابطه‌تان کمک کند.

🔒 یکدیگر را به صورت افراطی محدود نکنید:

اجازه دهید همسرتان گاهی زمانش را با دوستان یا خانواده‌اش سپری کند، به کلاس یا باشگاه برود و برای خود حریم شخصی داشته باشد و از آن لذت ببرد.

🔒 رسیدگی به ظاهر خود:

رسیدگی‌ به ظاهر‌ و آراستگی نه‌تنها سبب لذت بردن همسرتان می‌شود، بلکه خودتان را نیز سر ذوق می‌آورد. با پوشیدن لباس‌های آراسته، آرایش‌های متناسب با چهره، استفاده از عطر و... نه‌تنها به خودتان انرژی دهید، بلکه جذابیت‌های جنسی خود را نیز حفظ کنید.

سلامت نیوز،انجمن روانشناسان

 دکتر محمدرضاخدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

جایگزین های درست برای تنبیه بدنی کودکان!



متاسفانه یکی از مهم ترین عواملی که به رابطه والد-کودک لطمه وارد می سازد تنبیه کودک و خصوصاً استفاده از شیوه های افراطی یا روش های تادیب جسمانی است.

هر بار فریاد کشیدن، تحقیر کردن، مورد تمسخر قرار دادن و یا کتک زدن کودک تاثیرات منفی گسترده ای بر روان کودک برجا خواهد گذاشت، در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:


کاهش اعتماد به نفس

تنبیه بدنی، تحقیر و تمسخر کودک باعث می شود تا اعتماد به نفس او به شدت کاهش یابد در نتیجه دیگر تلاشی برای اصلاح رفتار خود نخواهد کرد؛ چون احساس می کند که توانایی لازم را ندارد.

پیروی نکردن از والدین

وقتی کودکی مکرراً مورد تنبیه قرار می گیرد فشار هیجانی ناشی از این سوء رفتار باعث می شود تا کودک والدین را افرادی بپندارد که به او علاقه ای ندارند و حتی با او دشمنی دارند برای همین شاید به علت رهایی از تنبیه موقتاً از والدین پیروی کند اما به طور کلی تغییر رفتار نخواهد داد.

نیاموختن شیوه های درست رفتاری

بسیاری از والدین کودک خود را با این هدف مورد تنبیه قرار می دهند که به او بیاموزند چه شیوه رفتاری را می پسندند. اما در حقیقت تنبیه کودک به او آموزش می دهد که او چه کاری را نکند. همچنین معمولاً وقتی کودکی تنبیه می شود والدین برای او توضیح نمی دهند علت تنبیه چه چیزی بوده است و اگر هم شرح دهند کودک به خاطر تنبیه آن قدر تحت تاثیر هیجان قرار دارد که نمی تواند رفتار خود را اصلاح کند.

پرخاشگر شدن کودک

وقتی کودکی برای آنکه از قوانین والدین پیروی کند تنبیه می شود می آموزد که برای قانع سازی دیگران باید از خشونت استفاده شود، در واقع شما با تنبیه کودک راه را برای آسیب رساندن او به دیگر کودکان باز خواهید کرد؛ بنابراین او نیز در مقابل دیگر کودکان شیوه های مشابه و پرخاشگرانه ای را به کار می برد.

تکرار رفتارهای اشتباه

زمانی که کودک تنها با تنبیه شدن به انجام رفتاری می پردازد از آن جا که فقط تحت فشار حاضر به تغییر رفتار خود شده است؛ بنابراین هرگاه که تنبیهی در کار نباشد دوباره رفتارهای ناپسند خود را آغاز می کند.

جایگزین هایی برای تنبیه

والدین باید به جای تنبیه به دلیل انجام رفتارهای نامطلوب، تا حد امکان به تشویق به خاطر انجام دادن رفتارهای مطلوب کودک بپردازند و از این طریق او را راهنمایی کنند.

 دکتر محمدرضاخدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

استفاده از روش های جایگزین تنبیه بدنی



آموزش فراموش نشود:

وقتی کودکی کار اشتباه و خطرناکی انجام می دهد، وظیفه ما به عنوان والدین فقط این نیست که سرش فریاد بکشیم؛ مثلاً اگر کودکی با بی احتیاطی وسط خیابان می پرد، به جای فریاد زدن و سرزنش کردنش، نحوه رد شدن صحیح از خیابان را به او آموزش دهید.

 عصبانی شوید:

بعضی از کودکان خیلی لجباز هستند؛ به گونه ای که انجام روش های ذکر شده، تاثیری بر آن ها ندارد، در این صورت اگر شما مقداری عصبانی شوید اشکالی ندارد و همین که شما به کودکتان با قاطعیت بگویید: «دیگه دارم از دستت عصبانی می شم!» مقاومتش را در هم می شکنید.

از کودک رفع مسئولیت نکنید:

نکته بعدی این است که نگذارید تنبیه کودک راهی باشد برای فرار از مسئولیت، مثلا اگر او در حین جمع کردن اسباب بازی هایش، کار بدی انجام داد، او را تنبیه کنید و دوباره بعد از تنبیه او را مجبور کنید کارش را ادامه دهد؛ زیرا ممکن است او یاد بگیرد برای فرار از مسئولیت، کار بدی انجام دهد تا تنبیه شود و در حین تنبیه استراحت کند.

 جبران اشتباه:

از کودکتان بخواهید کار بدش را جبران کند؛ مثلا به خاطر حرف بدی که زده است معذرت خواهی کند یا اگر تمام ظرف ها را ریخته، آن ها را جمع کند.

تمرین رفتار مثبت:

حتما شما هم به خاطر دارید هنگامی که در مدرسه کلمه ای را غلط می نوشتیم، معلم مجبورمان می کرد مثلا املای درست آن کلمه را ده بار بنویسیم، این روش هم به همین صورت است مثلا اگرتمام اتاقش را نامرتب کرد از او بخواهید علاوه بر اتاقش قسمت دیگری از خانه را هم مرتب کند.

 تحسینش کنید:

هنگامی که کودک به جای کار اشتباهش کار درست و شایسته ای انجام داد او را تشویق کنید و برایش جایزه ای کوچک در نظر بگیرید.

 قاطع باشید:

قاطع باشید و از حرف خودتان کوتاه نیایید، مثلا اگر قرار شد کودکتان اتاقش را تمیز کند باید تمامش را خودش تمیز کند.

 دکتر محمدرضا خدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

چگونه کسی که عاشقش بودم را فراموش کنم؟!(بخش دوم)


 نکات زیر را به خاطر داشته باشید :

_ کسی که شما برایش فقط یک گزینه هستید را به اولویت زندگی‌تان تبدیل نکنید.

_ وقتتان را برای کسی که با شما وقت نمی‌گذراند تلف نکنید.

_ اگر احساس عصبانیت و افسردگی دارید، سعی نکنید انتقام بگیرید، فقط درمورد آن با یکی از دوستانتان حرف بزنید. هیچکس ارزش اینهمه ناراحتی و غصه شما را ندارد.

_ یادتان باشد که بالاخره فراموشش خواهید کرد اما باید از کارهایی که شما را یاد او می‌اندازد دست بکشید. زندگی بسیار کوتاه است و نباید خودتان را نگران این کنید. تا می‌توانید از آن استفاده کنید.

_ اشکالی ندارد که بعد از آن احساس ناراحتی و تنهایی کنید، فقط مطمئن شوید که نگذارید خیلی اذیتتان کند. گاهی‌اوقات احساس ناراحتی و گریه باعث می‌شود حالتان بهتر شود.

_ زمان بهترین دارو است.

_ به جای اینکه بخواهید فردی خاص دوباره وارد زندگی‌تان شود، عشق و خوشبختی بخواهید.

_ تلفنتان را عوض کنید تا مدام پیام‌های قبلی‌تان را چک نکنید.

_ فراموش کردن خیلی سخت است اما اصلاً دلیلی ندارد که بگذارید آسیب ببینید و یا با شما بدرفتاری شود. شما لایق بهترین‌ها هستید!


 دکتر محمدرضاخدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

چگونه کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید؟!!(بخش اول)


عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما را دارد. نباید این شکست را به خودتان بگیرید.


 خوشبختانه، خیلی‌ از مراجعینم این کارها را انجام داده‌ و با موفقیت روبه‌رو شده‌اند. ما روش آن را به شما آموزش می‌دهیم.


 مراحل

1-بخش اول: تغییر دیدگاهتان


1 - بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید


_ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.


_ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.


2 - درک کنید که آدم‌های دیگری هم هستند، فقط شما نمی‌بینید


_ همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً طبق برنامه‌مان پیش می‌رود و هیچ سختی و مشکلی وجود ندارد، اما زندگی واقعی اینطور نیست. افراد زیادی هستد که قبل از این که با یک فرد خاص بمانند، در طول زندگی‌شان با آدم‌های زیادی رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند.


_ سعی کنید خوش‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم»، فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش‌بین بودم کمکتان می‌کند زودتر فراموش کنید.


3 - بدانید که ممکن است شما بیشتر از مقداری که طرف‌مقابلتان دوستتان داشته، دوستش داشته‌اید

این مورد شاید سخت باشد زیرا به احتمال زیاد طرف مقابل نمی‌دانسته است که شما چقدر عاشقش بوده‌اید. اما اشکالی ندارد. این به آن معنی نیست که شما فردی دوست‌داشتنی، جذاب یا فریبنده نیستید. فقط به این معنی است که فرصت دیگری برایتان هست که کسی را پیدا کنید که درست همان اندازه که شما دوستش دارید، دوستتان بدارد.


_ درگیر این ایده نشوید که «شاید کس بهتری را پیدا نکنم». نباید هیچوقت خودتان را اسیر کسی کنید که به دردتان نمی‌خورد. بیرون بروید، به استانداردهای خودتان باور داشته باشید و سعی کنید کسی که می‌خواهید را پیدا کنید.بهتر است مستقل و شاد باشید تا در رابطه با کسی که به فکرتان نیست.


4 - اگر احساستان را به کسی که عاشقش هستید گفته‌اید و هیچ جوابی دریافت نکرده‌اید، درک کنید که هیچ دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. فراموش کردن به نفعتان است.


_با یک فرد بی‌طرف که چنین موقعیتی داشته است حرف بزنید. یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان. اگر مجبور شدید پیش مشاور هم بروید. درمیان گذاشتن فکر و احساستان با یک فرد بی‌طرف سبک‌ترتان می‌کند و کمک می‌کند زودتر فراموش کنید.


_ با درد به طرقی سازنده برخورد کنید. وانمود نکنید که غصه‌ای ندارید. راه‌های فرار خلاقانه‌ای پیدا کنید مثل هنر یا گفتگو تا دردتان را از طریق آن بیرون بریزید. سعی کنید بیشتر وقت‌ها به آن فکر نکنید زیرا فکر کردن مداوم به آن بدترش می‌کند.



 دکتر محمدرضا خدابخش


۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

چگونه با خانواده همسرمان برخورد کنیم؟!


 واکنش‌های درست و نادرست به بدرفتاری خانواده همسرم چیست؟

بگومگو، سرزنش، قهر، بی‌توجهی، بی‌تفاوتی، توهین و دشنام دادن به والدین همسر رفتارهایی هستند که سرانجام نه‌تنها باعث تیره شدن روابط با خانواده همسر بلکه با خود همسر نیز می‌شوند.

در مقابل این واکنش‌های غیرمنطقی، طیفی از رفتارهای درست قرار دارند مذاکره و صحبت درباره امری که ایجاد دلخوری کرده و تلاش برای حل مساله به جای قهر، پذیرفتن افراد همان طوری که هستند،

بخشش و رها کردن به جای فراموش نکردن اتفاقی که باعث دلخوری شده است و.... اگر مادرزن یا مادرشوهرتان حرفی می‌زند یا رفتاری دارد که باعث ناراحتی یا عصبانیت شما می‌شود، عاقلانه‌ترین واکنش این است که ابتدا خشم خود را مدیریت کنید.

با این کار احتمال اینکه بتوانید در یک رابطه احترام‌آمیز و با تنش کمتر مشکل خود را با او حل کنید و به تفاهم برسید، بیشتر می‌شود.

والدین همسرتان را با والدین خود مقایسه نکنید و آنها را به رخ والدین همسرتان نکشید. به والدین همسرتان نشان دهید که دوستشان دارید. حتی اگر مجبور شدید رابطه خود را با آنها کم کنید، طوری رفتار نکنید که انگار به دلیل تنفر از آنها چنین کاری را انجام داده‌اید.

تلاش کنید رفتار مودبانه‌ای با آنها داشته باشید. اگر کمکی از دستتان بر می‌آید، برایشان انجام دهید، اما در عین حال فاصله‌ها را حفظ کنید به خصوص اگر از آنها دلخورید، قرار نیست کاملا با آنها یکی شوید. حتی اگر احساس می‌کنید در حقتان ظلم شده است، جواب بدی را با بدی ندهید و در پی یافتن فرصتی برای تلافی یک کنایه یا نیش زبان نباشید.

دکتر محمدرضا خدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید!




1. حضور او در جمع خانواده را مهم بدانید. مثلا بگویید «وقتی خدا تو رو به ما داد، می دانست ما چه چیزی در زندگی احتیاج داریم»

2. ببخشید عزیزم. می توانی من را به خاطر کاری که کردم ببخشی؟

3.من تو را می بخشم. و دیگر این موضوع را مطرح نمی کنم. باشه؟

4.امشب می خواهم فقط وقتم را با تو بگذرانم. چه کاری دوست داری که انجام بدهیم؟

5. بله،امشب غذایی رو میپزم که دوستش داری.​

6. من به تو اعتماد دارم.

7. از تو ممنون هستم.

8.بکار بردن صفات مثبت. نمی توانم باور کنم که تو چقدر ... هستی.

9.به تو افتخار می کنم.

10. برایت روی میز پول گذاشتم.

11. حرفت را باور می کنم.

12. به تو افتخار ​می​کنم. حتی با اینکه تو خیلی خوب نبودی، همچنان به تو افتخار می کنم.

13.می دانم که اخیرا خیلی رو در رو حرف نزده ایم. اما میخواهم بدانی که تو را قبول دارم. حتی اگر با تو موافق نباشم. و سعی می کنم برای بهتر شدن رابطه بین ما تلاش کنم تا هر دو بتوانیم دیگری را خوب درک کنیم.

14. برایت فلان چیز را گرفته ام.

15. از توانایی های او در یک موضوع خاص تعریف کنید. اخیرا دیده ام که در فلان چیز خیلی پیشرفت داشته ای. درست مثل فلان کاری که انجام می دادی.

16. تو را در فلان چیز تحسین می کنم. خیلی چیز​ا​ از تو در این زمینه می توانم یاد بگیرم.

17. انتخاب بسیار هوشمندانه ای بود.

18.توواقعا داری مرد / خانم می شوی. نمی توانم بگویم چه قدرهیجان انگیز است!

19. می دانم که چقدر در فلان قضیه اذیت شدی. من واقعا متاسفم. نمی دانم چه قدر تحمل این موضوع برایت دشوار است ولی می دانم که لحظات سختی داشته ای.

20.تو همیشه فرزند من هستی و من همیشه تو را می بخشم و دوست دارم.

21. برو تا فردا صبح بخواب و استراحت کن.

​ فکر چیزی نباش.​

22. فکر نمی کردم بتوانی فلان کار را انجام بدهی. واقعا من را تحت تاثیر قرار دادی.

23. نظرت درمورد فلان چیز چه است؟

24.چون میدونستم کار داری و یادت نیست ​من وقت دندانپزشکی تو را کنسل کردم.

25. بکار بردن صفات خوب در مورد پدر او. من پدرت را خیلی دوست دارم. او واقعا فوق العاده است.

26. دوست دارم وقتم را با تو بگذرانم.

27. خیلی خوشحالم که الان خانه هستی.

28. دوست دارم فلان کار را با تو انجام بدهم.

29. تو یکی از بهترین هدایایی هستی که خدا به من داده. واقعا خوشحالم خدا تو را به من داده!

30. وقتی با تو هستم احساس غرور خاصی می کنم.

31. خیلی خوب از عهده فلان کار برآمدی.

32. غذای مورد علاقه ات را درست کرده ام.

33. من تو را همان طور که هستی دوست داری. می دانم شاید خودت خیلی از خودت راضی نباشی ولی خداوند دقیقا می دانسته که تو را چگونه بیافریند. و من هم تو را همان طور که او آفریده دوست دارم و دلم نمی خواهم تو جور دیگری بودی.

34. مطمئن هستم که خدا از هر دوی ما مراقبت می کند. او همیشه این کار را کرده است. بیا باهم از او بخواهیم و دعا کنیم.

35. با لطف و کمک خدا، من و پدرت هرگز و هرگز از هم جدا نخواهیم شد.

36 . فلان لباس چه قدر به تو می آید.

37. اگر من جای تو بودم، همین حس را داشتم.

38. می توانی صدای موزیکی که گوش می دهی را کمی بلند کنی؟

39.خیلی در فلان کار مرتب و منضبط هستی.

40.فلان کاری که کردی واقعا شجاعانه بود.

41.حس می کنی که تو را ​در​​کت​ می کنم؟

42.اگر چیزی را بخواهی در من به عنوان مادرت تغییر بدهی، چه چیزی خواهد بود؟

44. بیا باهم بریم به مادربزرگ و پدربزرگ سر بزنیم.

45. تماشای بزرگ شدن تو واقعا جالب است.

46. فقط می خواستم بدانی که من برایت دعا می کنم.

47.دلم برایت تنگ شده ولی خوشحالم که دارد به تو خوش می گذرد.

48. واقعا وقتی خودت هستی من را خوشحال تر ​می کنی.

49. خیلی دوستت دارم.

دکتر محمدرضا خدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

راه های کنترل خشم برای شما..




1-روش تنفس کنترل شده

2- تغییر خود‌گویی‌های منفی:

توجه کنید و سعی کنید تمرین کنید که آیا می‌توان به موضوع به نوع دیگری نگاه کرد.

- افتضاح است، وحشتناک است؛ خیلی بد شد حق دارم ناراحت شوم ولی دنیا به آخر نرسیده، همیشه همینطور است.

- اصلاً به فکر من نیست؛ رفتار بدی داشت، می‌توانست بیشتر رعایت من را بکند.

3- آرامش‌دهی عضلانی

4- استفاده از مهارت حل مسأله

5- ایجاد تغییر در محیط

اگر عصبانی هستید، سعی کنید برخی عوامل محیط را تغییر دهید. مثلاً برای کاهش سر و صدا تلویزیون را خاموش کنید. اطراف خود را مرتب کنید و ...

6- ترک موقعیت

7- توسل به رهنمودهای مذهبی

8- گذشت کردن

9- ابراز خشم به شیوه سازگارانه:

ابراز قاطعانه خشم نیز از بهترین راه‌حل‌های کنترل خشم است. کنترل خشم به این معنی نیست که اصلاً خشم خود را نشان ندهیم بلکه شامل ابراز خشم به شیوه‌‌ای سازگارانه است.

 دکتر محمدرضاخدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn

7 راه برای آرام کردن یک همسر عصبانی!



1- علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید

در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را رها نخواهد کرد.

2- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بدتر از پیش خواهد کرد.

3- احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید: خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می دانم عصبانی هستی» و اگر اوضاع کمی بهتر بود بگویید «می دانم درباره این موضوع عصبانی هستی» این بیانات به فرد عصبانی این اطمینان را می دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می شود.

4- با همسرتان همدردی کنید: اگر شما هم احساس عصبانیت می کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی تفاوت است، خشم اش بیشتر می شود.

5- برای صلح پیش قدم شوید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده اید برای صلح چند قدم بردارید.

6- از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید: غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.

7- تکنیک مه آلود: این تکنیک به شما کمک می کند تا عیب جویی های بی دلیل را دفع کنید چون عیب جویی باعث می شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بدتر شود.

دکتر محمدرضاخدابخش

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Frzn