سوال:

جاری من خیلی باهام حسادت و رقابت میکنه، یه زبونی داره که همه رو کشیده سمت خودش و من دوس ندارم دیگه برم خونه مادرشوهرم چون جاری م همش اونجاست و رو مخمه. هرچی هم میرم بی محلش میکنم بیشتر پشت مو میزنه

با اینکه ۸ سال اختلاف سنی داریم و من از اون بزرگترم ولی خیلی سیاست مداره، من ۲۸ سالمه جاری م ۲۰

اینقدر پررو هست که مثلا وقتی من کنار شوهرمم اون میاد میگه آقای فلانی واست چایی بیارم میوه بیارم که خودشونشون بده و منو کم رنگ کنه، در حالی که واسه شوهر خودش یه چای بخواد ببره غر میزنه

سر یه موضوعی در نبود من رفت پشت سرم پیش شوهرم حرف زد در حالیکه خودش مقصر بود، بهش گفتم اگه حرفی داری من نمردم زنده ام بیا به خودم بگو و تذکر دادم، ولی مجدد اینکارو انجام داد و باعث شد بین من و همسرم دلخوری پیش بیاد و اون کیف کنه

با سر و لباساش هم مشکل دارم، خیلی بدهیکله لباس تنگ میپوشه و تمام بدنش بیرون ریخته

 جواب:


دوست عزیز، اولین نکته اینکه بهتره نگذازید شوهرتون از حساسیت شما نسبت به این خانوم مطلع بشه، چون اینجوری ضعف کار خودتان مشهود میشه

شما باید از این فرد به خوبی جلوی همسرتون یاد کنید و وقتی چای میارن بگویید به به ممنونم که به فکر من و همسر عزیزم هستید و تحویلمون میگیرید، ان شا الله جبران کنیم خانومی و چای را خودتان بردارید و بگذارید جلوی همسرتان

چند سیاست در این کار نهفته است

شما با این کار
اولا ، از آدم حسود تعریف کردید، بنابراین از حساسیت هایش کم میشه و غرق تعاریف شما در ذهن خودش میشه

دوما ، همسرتون فکر میکنه که رابطه شما دو تا صمیمیه و بی خیال خودنمایی های او میشه

سوما، شما چای را گرفتید و جلوی همسر گذاشتید، پس شما عزیز همسرید. یعنی از او تشکر کنید و همسرتون به شما توجه کنه

چهارما ، به آن خانم رسوندید که تو کار کن کیفش مال من و همسرمه که کنار هم هستیم

پنجما ، وقتی گفتید که جبران کنم یعنی منم یاد دارم جلوی شوهر تو همین کارها را بکنم. اون خانم میفهمه چون زنه و همسرتون فکر میکنه تعارف کردید چون مرده و نسبت به شما حساس نمیشه

ودر آخر وقار و جذابیت خودتون هم حفظ شده


البته شما هم رگه هایی از حسادت در وجودتونه بهتره مراقب باشید، عزیزم شما اتفاقا هرچه حساس تر شوید حسودتر میشوید و باعث میشه هم سلامتی خودتون را از دست دهید و هم همسرتون به حقانیت کار شما پی نبره و شما را فردی حساس ببینه

به هیچ وجه به دنبال تلافی و تکرار کار اون جلوی همسرش نباشید، وقتی شما هم دقیقا همان کاری که او میکنه انجام دهید کینه درست میشه

اما وقتی بهش بفهمانید که منم میتونم مثل تو باشم ولی نمیخواهم باشم و من خودم هستم باعث آرامش روح خودتون میشه

وقتی ایشون پشت سر شما حرفی میزنه و همسرتون از شما گلایه میکنه و از طرف او کوک شده شما به همسرتان لبخند بزنید و بگویید:
تو آدم عاقلی هستی و من اینو خوب میدونم که بدون فکر و عجولانه حرفی نمیزنی و تحت تاثیر هر حرفی قرار نمیگیری، شاید درست گفته این خانم، باشه من سعی میکنم بهش فکر کنم ببینم کار و رفتار من کجا غلط بوده
باشه در موردش فکر میکنم بعد هم لبخند ژکوند و عشق و حال و دیگه تماااااااااااااام

کم کم این نوع صحبت شما با همسرتون باعث میشه نه در کار زنها دخالت کنه نه حرفهای او را تحویل بگیره
خانمها امتحان کنید ضرر نمی کنید.


عزیزم در برخورد با فرد حسود باید ازش تعریف کنید تا دست از سرتون برداره و به خودش مشغول بشه

و اگر خودتون حسادت میکنید بازم از فردی که بهش حسادت میکنید تعریف کنید تا حستون عوض بشه و به داشته های خودتون متمرکز شوید و مقایسه نکنید. هرکسی بر اساس تلاش خودش به جایی رسیده، پس به جای حسادت، یاد بگیرید غبطه بخورید زیرا غبطه باعث تلاش بیشتر شما میشه و براتون ترقی و موفقیت را به دنبال داره، اما حسادت ریشه یادگیری را می خشکاند و باعث پسرفت تون میشه

شما نقطه ضعف خودتون را به جاری نشان دادید، بهتره وقتی او از همسر شما تعریف میکنه شما هم اوکی بدید و دوتا تعریف هم بیشتر اضافه کنید.
به این کار میگن ضربه فنی در کشتی

هر چه به او محل نگذارید بدتره، فردی که داره در دست وپای همسرتون وول میخوره، باید سر او را بند خودش کنید نه این که رهاش کنید با همسرتون.