نگرانی را به تنهایی تحمل نکنید
با یک نفر قابل اعتماد راجع به مسائلتان حرف بزنید. این به شما کمک می‌کند که مسائلتان را از یک منظر دیگر نیز بررسی کرده و آن‌ها را در یک مسیر صحیح قرار دهید.
 
واقعیات را پیدا کنید
دریابید که آیا نگرانی تان پایه و اساسی دارد یا خیر. لیست آن چیزهایی که نگران تان می‌کنند را بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که معضلات واقعی تان  را تفکیک و شناسایی کنید.
 
اقدام کنید
وقت یا انرژی‌تان را برای نگران بودن هدر ندهید. بلکه با مسایل مواجه شوید و آن‌ها را از بین ببرید. دوری کردن (فرار کردن) از مصایب و سختی‌ها نه تنها آرامش ایجاد نمی‌کند، بلکه، در بلندمدت، باعث استرس بیشتر خواهد شد.
 
از بدن خود مراقبت کنید
همیشه غذاهای سالم بخورید، خواب کافی و تمرینات ورزشی داشته باشید. تمرینات ورزشی باعث آرامش عضلات و استراحت بدن می‌شوند. مراقبت از جسم، به تنهایی، از فشار نمی‌کاهد بلکه باعث به دست آمدن انرژی بیشتر جهت مواجه شدن با مسایل خواهد بود.

در لحظه زندگی کنید
هرگز نگران آن‌چه که در آینده رخ خواهد داد، و آن چیزی که در گذشته اتفاق افتاده، نباشید. بنابراین، فقط روی حال حاضر تمرکز کنید.
 
مثبت باشید
همیشه به جای تمرکز بر افکار منفی، بر جنبه مثبت همه چیز تمرکز کنید. به اضافه، خوش خلقی را نیز در خود افزایش دهید.
 
برای مدت هرچندکوتاه نگرانی‌ها را کنار بگذارید
جهت تفکر دقیق به خود مسایل، و در نهایت رسیدن به راه‌حل مناسب و خالی کردن ذهن از اضطراب،‌ برای مدت هر چند کوتاه، نگرانی‌ها را به کناری بگذارید.
 
خود را سرگرم کنید
فعالیت زیاد یکی از راه‌های علاج نگرانی است. سرگرم نگه داشتن خود، اجازه ورود افکار منفی به ذهن را نمی‌دهد.

از خود درمانی پرهیز کنید
به استفاده از داروهای غیرضروری، سیگار و الکل متوسل نشوید. در صورت نیاز، از افراد متخصص کمک بگیرید.

نعمتها و مواهب خود را شمارش کنید
با تفکر بر روی مزایای خود، باعث کاهش حس نگرانی، و در نتیجه، آغاز احساس آرامش خواهید رسید.