فکر می‌کنید اگر قرار باشد همسرتان به شما در زندگی زناشویی‌تان نمره 1تا 10 بدهد چه امتیازی بگیرید؟ یک بار از همسرتان بخواهید که به شما امتیاز بدهد. اگر امتیاز شما بین 7 تا 10 بود مسلماً شما شوهــــر خوبی هستید. امـــا اگـــر نمره تان کمتر از انتظار خودتان بود مطمئن باشید که یک جای کارتان می‌لنگد.

اگر نمی‌دانید چطور می‌توانید همسر خوبی باشید این نکته‌ها می‌تواند راهنمایی تان کنند:


باهم باشید
بعد از ازدواج باید یاد بگیرید که پیش از هر تصمیم گیری و کاری با همسرتان هماهنگ شوید.

سنگ صبور باشید
زمانی که همسرتان درباره مشکلاتش با شما صجبت می‌کند همیشه به دنبال این نیست که شما مشکلش را حل کنید. در بسیاری از مواقع او فقط احتیاج به همدلی و هم فکر دارد.

به همسرتان احترام بگذارید
مهم‌تر از اینکه چقدر درآمد دارید احترامی است که به همسرتان می‌گذارید.

قضاوت نکنید
باید حساسیت‌ها را کنار بگذارید و به آنها بها ندهید. زمانی که چیزهای بی اهمیت را بزرگ می‌بینید نمی‌توانید یک رابطه سالم با همسرتان داشته باشید.

تحمیل نکنید
بپذیرید که خواسته‌ها و نیازهای خودتان در اولویت نیستند و به منافع مشترک تان بیشتر توجه می‌کنید.

حرف بزنید
با همسرتان درباره احساسات، نیازها و مشکلاتتان حرف بزنید. اگر از چیزی ناراحت شده‌اید و یا چیزی را نمی‌پسندید باید آنها را مطرح کنید. هر رابطه سالمی باید این ویژگی را داشته باشد.

مهربان باشید
ژست یک مرد جدی را نگیرید. زندگی نیاز به همدلی و محبت دارد.

ظواهر را ببینید
تلاش‌های همسرتان را ببینید. اگر به ظاهر خودش و شما توجه می‌کند این نشانه علاقه به شما و خانواده‌تان است. تغییرات ظاهری‌ای که همسرتان ایجاد می‌کند را سرسری نگیرید. اگر آدم بی‌دقتی هستید باید تمرین کنید تا توجه بیشتری به اطرافتان بکنید.

اهمیت مشاوره
اکثر مردان زمانی که احتیاج به کمک دارند از کسی کمک نمی‌گیرند.
اگر زمانی با همسرتان به مشکلات جدی برخورد کردید بهتر است به دنبال کمک از بیرون باشید. زیرا شما همه چیز را نمی‌دانید و یک مشاور و راهنمای متخصص روابط زناشویی می‌تواند کمک بزرگی برای زندگی شما باشد.

دکتر محمدرضا خدابخش